Amy Pecková: Masový nástup virtuální reality očekávejme do pěti let

Do Prahy nedávno zavítala Amy Pecková, americká podnikatelka a hlavně nadšená evangelistka a vizonářka virtuální reality. Pojďme se podívat na její základní myšlenky a jakým způsobem podle ní virtuální realita ovlivní naši budoucnost.

Amy Pecková se se smíšenou realitou poprvé setkala jako manažerka ve společnosti Magic Leap. Její osobní misí je vidět, jak virtuální a augmentovanou realita zásadně zlepšuje všechny aspekty našich životů a způsob, jakým pracujeme, učíme se, komunikujeme a hrajeme si. Vedle vedení své konzultačně technologické společnosti EndeavorVR se proto velmi často věnuje přednáškám, kde přibližuje virtuální realitu veřejnosti. Prošli jsme její výstupy a přinášíme vám základní myšlenky v následujících bodech.

Adopce virtuální reality bude podobná jako u dotykových mobilních telefonů

  • Boom virtuální reality přijde v následujících 3 až 5 letech a bude spojený s 5G mobilními sítěmi. Headsety se musí odlehčit a zbavit kabelů.
  • Oblasti nasazení VR jsou nekonečné. VR se týká každé oborové vertikály, pokud si vybereme obor vzdělávání, pak je navíc VR aplikovatelné ve výuce zdravotnictví i retailu. Podobně by to fungovalo i v oblasti cestování a nemovitostech. Existuje velké množství statistik, které mluví o tom, jak VR podporuje vzdělávání dětí.
  • Adopce virtuální reality je pomalá a srovnatelná s tím, jak lidé pomalu přecházeli z tlačítkových telefonů na dotykové

Virtuální realita postupně proniká do všech oborových vertikál

  • Mezi klíčové oblasti nasazení virtuální reality patří: virtuální meetingy, spolupráce na dálku např. v designu, vyhodnocení kritické situace například v době živelné katastrofy, územní plánování, trénink ve zdravotnictví, zvládání fóbií v psychologii, výuka dětí.
  • Každá společnost by již dnes měla pracovat na své centrální knihovně 3D modelů – jako takový první krok do virtuální reality (digital asset library). Na základě toho může vidět případné benefity virtuální reality. Pak lze odhalit synergický efekt, kdy jeden model může být využitelný pro virtuální aplikaci ve vývoji, marketingu i tréninku zaměstnanců.
  • Jedním z důležitých aspektů rozšíření virtuální reality je vysoká cena brýlí. Až se budou vyrábět ve větších objemech, cena se sníží.
  • Budoucnost je v celkovém zážitku, kdy se nesoustředíme na to, zdali jsme ve virtuální nebo rozšířené realitě. Průlomem mohou být Apple Glasses.

Doporučujeme však poslechnout si Amy naživo například v jejích výstupech v konferencích nebo nedávném rozhovoru pro Český rozhlas. Pokud uvažujete o vlastní VR aplikaci, nebo potřebujete poradit v oblasti virtuální reality, spojte se s námi.

Amy Pecková na konferenci Augmented World Expo

Nedávný rozhovor pro Český rozhlas

Foto: Youtube.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *