Virtuální realita v cestovním ruchu vás přenese na dovolenou snů

Jaro je tady a je čas začít s předstihem plánovat svou dovolenou. Co jiného dokáže nejlépe simulovat chvíle strávené na pláži v Praze v každém ročním období než virtuální realita. V zahraničí se tak virtuální marketing stále častěji prosazuje právě v cestovních kancelářích. Podíváme se proto na některé zajímavé příklady.

Pokud si zákazník vybírá dovolenou, typicky se dívá na obrázky v katalogu nebo na internetu. Některé cestovní kanceláře svůj marketing staví také na videoobsahu z dané lokality. Podívat se tak můžete na krátký film z dané destinace nebo sestřih záběrů z hotelu. Virtuální realita jde však mnohem dále. Prostřednictvím modelů, zvuků a 360 sférických fotografií se můžete na vzdálenou destinaci přímo přenést. Zákazník toho pozná mnohem více a ještě si odnáší velmi emotivní zážitek. A co jiného je ve výsledku vysněná dovolená?

Na západě od nás je adopce virtuální reality v cestovním ruchu o nepoznání dále. A jaké VR aplikace se v cestovním ruchu objevují?

Virtuální prohlídky hotelů

Virtuální realita umožňuje zákazníkům projít si interiér hotelu a odnést si tak skutečný dojem o tom, jak bude vypadat třeba vstupní hala, hotelový pokoj či výhled z okna. Hotel Atlantis Dubai například pracuje s jednoduchým sférickým videem. Jejich náhled je k dispozici na Youtube.com, video lze otáčet táhnutím ukazovátkem myši za obraz. Pokud byste použili větší množstí 360 sférických fotografií, zákazník by si na vašem showroomu mohl prohlédnout desítky hotelů za pár minut.

Virtuální realita pro marketing místa

Další oblast nasazení virtuální reality v cestovním ruchu spadá do oblasti tzv. virtuálních zkušeností. Zákazník na vlastní oči prožije velmi emotivní zážitek spojený s určitou lokalitou a samozřejmě značkou hotelu nebo cestovní kanceláře. Typickým příkladem je projekt Virual Honeymoon, se kterým přišla síť hotelů Mariott. Uživatelé zde prostřednictvím virtuální reality cestují takřka celým světem a ještě se přitom baví.

Booking dovolené přes virtuální realitu

Nejdále dotáhla virtuální realitu v cestovním ruchu společnost Amadeus. Nabízí totiž možnost objednat si služby spojené s dovolenou přímo přes VR brýle. Tak nějak si představuji, jak bude probíhat online prodej většiny produktů do deseti let. Místo aby zákazník koukal na malý displej svého notebooku a myší a klávesnicí zadával objednávku, vše se děje kolem něho a celý proces zadává velmi jednoduchým a intuitivním pohybem rukou. Přesvědčete se sami v následujícím videu.

Virtuální realita pomalu a jistě proniká do jednoho byznysu za druhým. Pokud se chcete odlišit od konkurence a nabídnout zákazníkům neobvyklý zážitek, je tato nová technologie pro cestovní kancelář jasnou volbou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *