Virtuální realita podporuje marketingový výzkum

Virtuální realitu si každý dokáže představit v architektuře či marketingu. Málokdo by si však automaticky brýle pro virtuální realitu spojil s marketingovým výzkumem. Právě zde se však nabízí skvělá cesta jak zejména ušetřit náklady na realizaci výzkumu.

Virtuální realita si postupně hledá svou cestu do jednotlivých oddělení firem. Vedle virtuálního marketingu VR pomáhá i v personalistice. Brýle pro virtuální realitu mohou být užitečné také obchodníkům, pokud chtějí prezentovat své výrobky u zákazníka nebo na veletrhu. Pojďme se podívat na některé příklad využití virtuální reality v marketingovém výzkumu.

Virtuální obchod nebo pobočka

Zajímá vás, jak se budou zákazníci chovat a cítit v nově navrženém obchodu? Jak se zde budou pohybovat a orientovat? Potřebujete si ověřit různé návrhy od architektů? Virtuální realitá vám dává příležitost nechat potenciální zákazníky projít nejen obchodem a přesně sledovat jejich pohyby a reakce. A samozřejmě tak získáte spoustu užitečných tipů, jak daný prostor vylepšit.

Měření pomocí virtuálních nákupů

Většina zákazníků se při svém nákupu rozhoduje až přímo v obchodě před nákupním regálem. Virtuální realita je také užitečná při simulacích nabídek v supermarketu. Ideální pro kvalitativní marketingový výzkum. Účastníci výzkumu si mohou do virtuálního košíku vybírat zboží dle svých preferencí. Jejich pohled je navíc snadno měřitelný pomocí virtuálního paprsku tzv. ray tracing. Takto koncipovaný supermarket v podobě notebooku a VR brýlí jednoduše dáte do batohu a můžete své výzkumy dělat po celé republice.

Virtuální realita ve výzkumu nových produktů

Vývoj nových výrobků i služeb zpravidla zahrnuje velké množství konceptů, mock-upů, modelů či prototypů. S pomocí virtuální reality je možné potenciálních zákazníkům prezentovat takřka cokoliv, co si designér vymyslí. Pro designéry se tak VR stala velmi užitečnou pomůckou s řadou benefitů. Marketingový výzkum nového výrobku se tak naplno může opřít o technologii virtuální reality. Získáte tak cennou zpětnou vazbu s minimálními náklady.

Pokud uvažujete o inovaci metod kvalitativního marketingového výzkumu, virtuální realita určitě má co nabídnout, poznejte, jak může být užitečná právě vám.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *